De feestdagen zijn druk, zeker voor onze bezorgers. Wil je ze een beetje helpen? Bestel je drukwerk voor december op tijd. Samen maken we er een mooie maand van!

Alle categorieën
  1. Huisstijl
  2. Promotie
  3. Horeca
  4. Fotoproducten
  5. Stickers
  6. Relatiegeschenken
  7. Presentatie
  8. Buitenreclame
  9. Kleding & textiel
  10. Tassen
  11. Verpakkingen
  12. Inspiratie & Advies

Klanten van Drukwerkdeal.nl laten in november 50% meer zakelijke kerstkaarten drukken

Lourens Scholing plaatste dit bericht in Marketing

Vertrouwelijk richting postbezorgers: zet jullie maar schrap. Alleen al in november bestelden klanten van Drukwerkdeal.nl ruim 50% procent meer zakelijke kerstkaarten dan in 2016. Zet deze groei door, dan vliegen voor 24 december 12,5 miljoen kerstkaarten van de persen. Dat waren er in 2016 nog 8 miljoen.

Zakelijk kerstkaart steeds populairder

Onderzoek van Drukwerkdeal.nl onder driehonderd klanten laat zien dat de zakelijke kerstkaart gewaardeerd wordt in het bedrijfsleven. Eenennegentig procent van de respondenten zegt liever een fysieke kerstkaart dan een e-mail te ontvangen. Honderd procent houdt een goede indruk over van een bedrijf na het ontvangen van een kerstkaart. En naar verwachting verstuurt zevenenvijftig procent van de klanten van Drukwerkdeal.nl dit jaar daadwerkelijk een gepersonaliseerde kerstkaart.

Comeback

Betekenen de cijfers een comeback voor print? Volgens Martijn Jansen, commercieel directeur bij Drukwerkeal.nl, is het belangrijk eerst na te denken over je doel en daarna pas over het juiste medium. “Internet en e-mail zijn vooral directe marketingkanalen. Klantenbinding en relatiebeheer doe je in de fysieke wereld, onder andere met print. Je stuurt je familie toch ook geen mail met kerst? Waarom dan wel als je kerstkaarten zakelijk verstuurd?”

MKB investeert volop

De periode rond de feestdagen is voor Drukwerkdeal.nl sowieso een drukke tijd. Black friday, Sinterklaas en kerst zijn aanleiding voor een enorme toename in de verkoop van marketingmaterialen als flyers, folders en POS-materialen. Dat is zeker dit jaar het geval, nu alle economische lichten op groen staan. “We zien dat bedrijven weer volop investeren,” zegt Martijn Jansen. “Bovendien, als je in december dertig procent van je omzet doet, en dat doen veel MKB’ers, dan moet je er staan.”

Geen paniek

Is de toegenomen vraag reden voor paniek? “Onze drukkerijen zijn op dit moment een no-go area voor iedereen die daar niets te zoeken heeft, waaronder ik,” lacht Martijn. Maar we hebben de volle focus, en we zijn ruim op tijd opgeschaald, zowel in mensen als in machines. We zijn er helemaal klaar voor.”

Eerder deze maand voegde Drukwerkdeal.nl nog een nieuwe range luxe kerstkaarten toe aan het assortiment. Zie hieronder voor een mooie infographic van alle feiten en cijfers rondom kerstkaarten.

2017_infographic_kerstkaarten