Winter is coming! En dan worden we weer bedolven onder bergen kerstuitingen. Logisch! Want de omzet rond de feestdagen is van levensbelang voor veel ondernemers. Opvallen in de winkelstraat is daarom minstens zo belangrijk. In dit blog lees je hoe je als ondernemer opvalt in een straat vol vergelijkbare winkeletalages.
Het winkelpubliek is niet op zoek naar een kerstwinkel, het winkelpubliek wil een kerst beleven. Dit begint bij het eerste wat een consument ziet, je etalage. Met reclameborden, gesneden in de juiste vorm, creëer je met gemak een etalage met diepte. Gooi je er sneeuw, glitters en lichtjes tegenaan dan vormt er zich een heus winter-wonderland. Iets waar een voorbijganger direct voor stopt.
Tip: plaats ergens in je etalage een #. Je kan hem zelfs koppelen aan een winactie. Voorbijgangers zullen foto’s maken en deze delen op social media, waardoor je winkel herkenbaar wordt en je # bijdraagt aan de populariteit van je winkel tijdens de feestdagen.
Bekijk reclameborden Bekijk etalagemateriaal
De ruit van je etalage supersnel en simpel omtoveren naar de kersttrend van dit jaar? Doe het met stickervinyl! Geen geklieder met witte stiften, spuitbussneeuw of gepriegel met ophangen. Een sticker uit één stuk vinyl, even plakken en klaar is Claus.
Vergeet je standaard witte plastic tas en maak er een feest van. Bedenk eens hoe veel mensen er voor de feestdagen in de stad lopen. Extra koopavonden, extra lange openingstijden en extra koopzondagen. Allemaal momenten waarop jouw bijzondere tas, bedrukt met je logo, extra veel aandacht krijgt.
Tip: Verkoop je kleding? Laat dan hét outfit zien. Heb je een lingeriewinkel? Maak er iets uitdagends van. Verkoop je items uit liefde voor je stad? Kies dan voor een dommetje. Wat je ook verkoopt, zorg voor herkenbaarheid in alle winkelstraten.
Spandoeken gespannen boven de straat, een superopvallende gevelbanner aan de muur of je kerstaanbieding levensgroot op een stoepbord. Zorg dat niemand meer om je uitingen heen kan.
Tip: Kies je voor enkelzijdig bedrukte uitingen voor aan je gevel? Denk dan goed na over waar het meeste winkelpubliek vandaan komt en vanuit welke hoek zij je gevel zien.
Ho, ho, ho!
Tekstschrijver bij Drukwerkdeal.nl en is niet te beroerd om af en toe voor de camera te verschijnen!
Lees meer van Robin Bosch