Met je zaak de zomer door!

In de zomer drukken we massaal de pauzeknop in. We gaan op vakantie, zijn even klaar met school en sluiten misschien wel een boekjaar af. Die rust is welverdiend. Maar hoe zorg je dat je met je zaak in die luwte toch in het hoofd van je klanten, relaties en werknemers blijft? Trakteer ze op een relatiegeschenk dat ze zich nog zomers lang zullen herinneren!

Infographic: zo waardevol is een relatiegeschenk voor de relatie met je klant!

Klanten, relaties en collega’s blijven langer én positiever aan je denken als je ze trakteert op een waardevol, nuttig en origineel relatiegeschenk. Neem dat niet van ons aan, maar van dit onderzoek. De belangrijkste feiten zetten we in deze infographic voor je op een rijtje.

62% houdt een relatiegeschenk langer dan een jaar!

Minstens een jaar lang opvallen bij je doelgroep? Met een passend relatiegeschenk is dat een koud kunstje.

90% van de ontvangers van actieartikelen gebruikt ze zelf

Omdat ontvangers van relatiegeschenken ze vaak zelf gebruiken, is er minimale verspilling van je marketingeuro. Die hoge reclamecontactkans levert ook nog eens een hoge herinneringskans aan je merk of boodschap op!

78% van de ontvangers van relatiegeschenken beveelt het bedrijf graag aan bij anderen!

Relatiegeschenken van goede kwaliteit verbeteren je klantrelatie: ze bevorderen het vertrouwen in je merk, genereren aanbevelingen, vergroten de likeability van je merk en daarmee de koopbereidheid.

70% onthoud je naam

70% van de ontvangers van een relatiegeschenk onthoudt de naam van het merk.

Ontdek onze zomerse relatiegeschenken

DWDklaslokaal: zelf online relatiegeschenken ontwerpen

De sympathiekste manier om een relatie op te bouwen met je doelgroep is met een klein cadeautje. Pennen, petjes, usb-sticks, powerbanks of zonnebrillen: je kan het zo gek niet bedenken of je kunt er je logo op laten afdrukken. En zelf zo’n relatiegeschenk ontwerpen is makkelijker dan je denkt. Femke laat je zien hoe je dat in drie stappen doet.


Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.