Klachten

Vertraging

Bij je bestelling geven we je altijd een verwachte leverdatum. En met een leverbetrouwbaarheid van 99%, halen we die datum ook bijna altijd. Maar als er toch een vertraging ontstaat, proberen we dit zo goed mogelijk op te lossen. Bestel je bij ons een order met spoed en heb je hier kosten voor gemaakt? Dan vergoeden we natuurlijk de extra kosten die je daarvoor gemaakt hebt.


Kleuren

Wanneer je niet tevreden bent over de kleuren van je geleverde drukwerk, vragen we je om dertig exemplaren aan ons op te sturen. Deze fysieke voorbeelden hebben we nodig omdat we aan de hand van een foto de kleur niet goed kunnen beoordelen. De exemplaren kan je naar ons opsturen via het antwoordnummer.


Beschadiging

Als je order is beschadigd, krijgen we graag meerdere foto’s van je beschadigde product en de verpakking. Zo kunnen wij het proces continue verbeteren en proberen we herhaling te voorkomen.


Overmacht

Als er sprake is van overmacht (bijvoorbeeld door drukte rondom feestdagen, weersomstandigheden, transport of calamiteiten), kunnen wij afzien van bovenstaande richtlijnen. Maar natuurlijk staat de koffie klaar om samen op zoek te gaan naar een oplossing!


Bestanden

Voor je start met ontwerpen van je bestand, raden wij aan om eerst onze aanleverspecificaties door te nemen. Daarmee begin je goed voorbereid en voorkom je verrassingen. Je vindt onze aanleverspecificaties per product hier.

De bestanden die jij aanlevert worden gecontroleerd door onze prepress-collega’s en onze automatische aanlevertools. Daarbij controleren we of je bestand aan de technische eisen voldoet om goed gedrukt te kunnen worden. We controleren niet op de opmaak of spelfouten, we controleren alleen of het bestand druktechnisch correct is.

We krijgen vaak de vraag of een bestand scherp genoeg is om af te drukken. Daar helpt onze automatische aanlevertool bij: zodra de resolutie te laag is voor het product, krijg je een waarschuwing. In onze aanleverspecificaties vind je het aantal DPI per product wat je nodig hebt zodat wij je ontwerp scherp kunnen afdrukken.

Waag je toch een gokje door je bestand goed te keuren met een te lage resolutie en is het eindresultaat niet naar wens? Dan kunnen we je klacht afkeuren. Wij controleren je ontwerp, maar je bent zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit en het eindresultaat.

Terug naar Service & Contact

Klantenservice
Telefonisch bereikbaar tot 18:30 uur, vrijdags tot 17:30 uurBekijk openingstijden
Wil je niets missen?
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste trends, inspiratie en de beste aanbiedingen.