Aanleverspecificaties per artikel

De aanleverspecificaties vind je op de productpagina van ieder product heb je toch liever een overzicht waar alle aanleverspecificaties bij elkaar staan? Die vind je hier.

Bieretiket
Veelgestelde vragen
Waar vind ik de werktekening van mijn product?

Ben je op zoek naar een werktekening van het product dat je wilt bestellen? Ga dan via de website naar het door jou gewenste product. Klik vervolgens op het tabblad 'Aanleveren'. Hier vind je werktekeningen, informatiesheets en eventueel InDesign-templates.

Alle werktekeningen kun je ook vinden in de algemene aanleverspecificaties.

Ik heb een bestand geüpload, maar ik wil een nieuw bestand aanleveren. Kan dat?

Heb je via de website een bestand geüpload, maar wil je toch een ander bestand aanleveren? Dat kan tot het moment dat je bestelling de status 'In productie' heeft. Doe het volgende:

  1. Log in op 'Mijn account' op Drukwerkdeal.nl.
  2. Ga naar 'Mijn bestellingen' en klik op je ordernummer.
  3. Kies in het overzicht naast het bestand voor ‘Verwijder bestand'.
  4. Lever vervolgens een nieuw bestand aan.

Is je order in productie? Dan kun je geen wijzigingen meer aanbrengen in je bestelling. Een order wordt direct in productie genomen zodra de betaling is voldaan of wanneer je hebt gekozen voor ‘Op Rekening’ betalen.

Je bestelling kan verschillende statussen hebben. Lees hier alles over statussen.

Waarom is mijn order nog niet in productie?

Je order kan om verschillende redenen nog niet in productie genomen zijn. Controleer zelf goed of je de order betaald hebt en of je het bestand hebt aangeleverd. Kijk ook of je misschien een mail van ons hebt ontvangen.

Als alles klopt, maar jouw order nog steeds niet in productie is genomen, kun je contact opnemen met de klantenservice. Wij zoeken dan uit wat er precies aan de hand is!

Waar kan ik de aanleverspecificaties terugvinden?

Alle informatie over de aanleverspecificaties vind je terug in de informatiesheets en werktekeningen bij jouw product. Denk hierbij aan bestandstypes en instellingen van je opmaakprogramma. De aanleverspecificaties kan je onder andere vinden onder het kopje Klantenservice bovenaan de website en op elke productpagina onder het tabje Aanleveren.

Ben je op zoek naar een handig overzicht met alle aanleverspecificaties op een rijtje? Die vind je hier.

Ik heb meerdere bestanden, kan ik die in één keer uploaden?

Voor de meeste producten geldt dat je slechts één design kan uploaden per product. Voor een aantal producten is hier echter een uitzondering op, bijvoorbeeld bij visitekaartjes in pakket. Hier kies je van tevoren via de productselector al direct voor meerdere designs.

Bij een aantal producten kun je meerdere designs te uploaden. Dit kan momenteel bij roll-up banners, spandoeken en plaatmateriaal. Je selecteert via de website het aantal producten dat je nodig hebt. Vervolgens lever je direct de bestanden aan. Via het menu aan de rechterzijde kan je per bord een design uploaden. Let er hierbij op dat de prijs kan veranderen naar het aantal borden met uniek design. Het is dus niet voordeliger om het op deze manier te verwerken. Houd er ook rekening mee dat deze optie alleen beschikbaar is vóór je de producten aan je winkelwagen toevoegt! Achteraf kun je niet meer voor deze optie kiezen.

Wordt mijn bestand nog gecontroleerd na het aanleveren?

Voor de meeste producten is het aanleverproces volledig geautomatiseerd. Met het uploaden van je bestand wordt dit ook meteen gecontroleerd op de algemene aanleverspecificaties. Denk hierbij aan resolutie, kleur en of de pagina’s wel volledig gevuld zijn. Je kan dus zelf in één oogopslag zien of je bestand goed is!

Sommige bestanden controleren we handmatig voor je. Denk hierbij aan kleding, brochures en relatiegeschenken. Onze bestandsmedewerkers controleren of de aangeleverde bestanden voldoen aan de specificaties die gelden voor dat product. Je hebt ook de mogelijkheid om je bestand zelf te uploaden voor de handmatige controle als je een extra controle wil. Zo heb je extra zekerheid dat je bestand helemaal voldoet!

Wat betekenen de meldingen in het aanleverprogramma?

Wanneer je jouw bestand uploadt in ons aanleversysteem, controleert dit systeem automatisch op een aantal punten. Wanneer je bestand niet helemaal goed gepositioneerd is, of als er iets anders niet klopt in je bestand, krijg je daar een melding van. Maar wat betekenen deze meldingen?

Wanneer je het bestand uploadt in ons aanleversysteem, controleert dit systeem automatisch op een aantal punten. Wanner het bestand niet helemaal goed gepositioneerd wordt, of er klopt iets niet in het bestand, dan krijg je daar een melding van. Maar wat betekenen deze meldingen?

  • Je ontwerp is leeg op pagina 1,2: Dit betekent bijvoorbeeld dat je een dubbelzijdig product hebt besteld maar een enkelzijdig bestand hebt aangeleverd. Één of meerdere zijdes zijn dus nog leeg.
  • Het afloopgebied is niet helemaal gevuld: Aan een van de zijdes loopt je document niet in de snijmarge, hierdoor kunnen witte randen ontstaan.
  • De kleuren worden omgezet naar CMYK: Je hebt een ander type kleuren aangeleverd, meestal PMS kleuren. Door de automatische omzetting kan dit een kleurverschil opleveren.
  • Je afbeelding heeft een lage resolutie: Als je deze melding ziet, raden wij aan het bestand nog eens te bekijken. Als je het nu doorvoert, heb je kans dat je drukwerk onscherp gedrukt wordt.

Met alle punten kun je zelf kiezen of je hiermee akkoord gaat en het tóch wil laten drukken. Ben je niet akkoord? Pas dan het betand aan.

Twijfel je of je bestand goed is? Je kan het dan ook via de alternatieve wijze uploaden. Dit doe je met de link aan de linkerzijde Kom je er niet uit met onze aanlevertool? Vervolgens klik je op Alternatief aanleveren. Onze collega’s van bestandscontrole kijken er dan nog naar.

Hoe weet ik of mijn bestand voldoet aan de specificaties van mijn product?

Voor de meeste producten lever jij je bestand aan via ons aanleverprogramma. Dit programma toont meteen de positionering en controleert op de algemene specificaties. Bijvoorbeeld of het drukveld volledig gevuld is, de kleuren voldoen aan de specificaties of de resolutie hoog genoeg is. Zo zie je dus op één oogopslag of alles klopt.

Sommige bestanden controleren wij handmatig. Dan kijken bestandsmedewerkers of de aangeleverde bestanden voldoen aan de specificaties voor dat product. Je hebt ook de mogelijkheid om je bestand zelf te uploaden voor de handmatige controle. Zo heb je extra zekerheid dat je bestand helemaal voldoet!

Welk type bestand kan ik aanleveren?

We kunnen meerdere bestandstypen verwerken in ons systeem. Het hangt af van de aanleverspecificaties van het product welk type bestand aangeleverd moet worden. Een PDF x1a 2001 met kleurprofiel Fogra 39 kunnen we meestal het beste verwerken.

Wanneer kan ik mijn bestand uploaden?

Je kan je bestand op verschillende manieren en momenten aanleveren. Voor alle producten geldt dat je het bestand na het bestellen direct kan uploaden. Voor sommige producten kan je ook vlak voor de winkelwagen je bestand al uploaden.

Een aantal producten controleren we handmatig. Denk aan brochures, relatiegeschenken, kleding en producten met een bijzondere afwerking. Voor deze producten geldt dat je het bestand alleen ná het bestellen kunt uploaden. Onze collega’s controleren het bestand voordat het wordt geproduceerd.


Klantenservice
088-8855222
Telefonisch bereikbaar tot 17:00 uur
Bekijk openingstijden
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.