Alle categorieën
  1. Huisstijl
  2. Promotie
  3. Horeca
  4. Fotoproducten
  5. Stickers
  6. Relatiegeschenken
  7. Presentatie
  8. Buitenreclame
  9. Kleding & textiel
  10. Tassen
  11. Verpakkingen
  12. Inspiratie & advies

In een fractie van een seconde beslist iemand of hij een flyer wel of niet aanneemt. Dit hangt af van het ontwerp en formaat van je flyer, maar ook de manier waarop je ze aan de man brengt. Heb je de flyers al besteld en zijn ze onderweg? Dan hoef je ze alleen nog maar te verspreiden. Dat kun je op verschillende manieren doen. Wat werkt het beste voor jouw doelgroep? Wat is de effectiefste manier? In dit blog geven wij je tips om je flyer aan de man te brengen, zodat je zoveel mogelijk uit jouw flyers haalt!

Wat is jouw manier?

Grootschalig, persoonlijk, huis-aan-huis: er zijn verschillende manieren om te flyeren. Wat zijn de voor- en nadelen? Wij helpen je op weg.

Grootschalige verspreiding: flyeren op straat

Het voordeel van je flyers grootschalig verspreiden is dat je snel veel mensen bereikt. Bij grootschalige verspreiding kun je denken aan flyeren op straat, in winkelcentra, per mail of huis-aan-huis. Het nadeel van grootschalige verspreiding is dat persoonlijk contact ontbreekt.

Blog-Track-Trace ontvangen

Maak het persoonlijk

Het is wat tijdrovender, maar persoonlijk contact is ontzettend waardevol voor je bedrijf. Zoek uit waar jouw doelgroep te vinden is en ga een gesprek met ze aan voordat je de flyers uitdeelt. Zorg voor een goede eerste indruk. Houd geen commercieel praatje, maar maak het persoonlijk door je doelgroep vragen te stellen en interesse te tonen. Laat personen die binnen je doelgroep vallen de flyers uitdelen. Persoonlijk contact zorgt ervoor dat je beter onthouden wordt en dat mensen enthousiaster zijn over jouw product of dienst.

Pak ze in!

Stuur een flyer mee met een bestelling om een tweede aankoop te stimuleren. Zet er een kortingscode op of zorg ervoor dat klanten je flyer willen bewaren door er tips of recepten op te zetten die bij jouw bedrijf passen. Uit onderzoek is gebleken dat een flyer met een kortingsactie veel meer succes heeft. Je kunt het ook interactief maken door er een spel in te verwerken. Dit zorgt ervoor dat klanten je beter onthouden.

Onbewuste beïnvloeding

Ook al verspreid je je flyers nog zo nauwkeurig, het is niet te voorkomen dat een groot deel ervan in de prullenbak of onderop een stapel belandt. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: je flyer wordt onbewust door nog veel meer mensen gezien als iemand jouw flyer in de trein laat liggen of uit de tas laat vallen. Goed nieuws, want het onbewuste speelt een grote rol in ons beslissingsproces.

Flyeren: vergunning nodig?

Flyers uitdelen op een beurs mag altijd. Maar of het op straat en evenementen ook zomaar mag, verschilt per gemeente. Vaak heb je hier een vergunning voor nodig. Ook geldt er bijna altijd een opruimplicht. Winkelstraten en terreinen moeten schoon worden achtergelaten. Informeer dus altijd even bij je gemeente voordat je gaat flyeren!

#Laatzienwiejebent

Heb jij flyers ontworpen die je wil laten zien? Deel het met ons! Plaats een foto van je ontwerp op social media met #laatzienwiejebent. Maak je ook nog eens kans op € 100,- drukwerktegoed!