Alle categorieën
  1. Huisstijl
  2. Promotie
  3. Horeca
  4. Fotoproducten
  5. Stickers
  6. Relatiegeschenken
  7. Presentatie
  8. Buitenreclame
  9. Kleding & textiel
  10. Tassen
  11. Verpakkingen
  12. Inspiratie & Advies

Wat is een goodiebag en hoe scoor je ermee?

Drukwerkdeal.nl plaatste dit bericht in Marketing

Iets aan je (potentiële) klanten weggeven is niet alleen attent, het kan ook je naamsbekendheid verhogen. In dit blog geven we je inspiratie hoe je met relatiegeschenken de band met je klant kunt versterken.

wat-is-een-goodiebag-cover

Hoe leuk is het wanneer je ergens op bezoek gaat, je bij vertrek een leuke attentie mee krijgt. Je valt hierdoor als bedrijf op en de kans is groot dat de bezoeker een nóg positiever beeld over het bedrijf krijgt. Dit kan bijvoorbeeld een leuke kalender zijn, een handige pen of een originele USB stick. Of allemaal, verpakt in een leuke goodiebag.

Goodiebag samenstellen: de basis

Hoe doel van de goodiebag is natuurlijk om de ontvanger meer kennis te geven over het bedrijf. Doe daarom altijd een leuke bedrijfsfolder in de tas. Kies niet voor een ellenlange brochure, maar een korte bondige beschrijving van hoe jouw bedrijf zich onderscheidt van de rest. Vul het tasje aan met een bedrijfspen, een notitieblok en een flesje water. Zo zit er altijd wat in het tasje waar elke mogelijke bezoeker wat aan heeft.

Meer goodiebag-ideeën

Het onderscheid van een goede goodiebag, maak je met een origineel geschenk. Kijk hierbij goed wat je als bedrijf wilt uitstralen: ben je een sportief bedrijf? Geef dan een bidon of sportshirt weg. Ben je een IT-gericht bedrijf, geef dan een handige USB-stick. En weet je niet zeker wat je moet kiezen? Kies dan voor een gebruiksvoorwerp waar iedereen wat aan heeft, zoals een bedrukte mok of aansteker. Of wees origineel en doe iets in de tas wat niemand verwacht. Zo gaven wij oranje boemerangs weg met de tekst: We zien je graag terug bij Drukwerkdeal.nl! Hier werd erg enthousiast op gereageerd.

goodiebag-boomerang

Beurzen

Op beurzen heb je veelvuldig te maken met mensen die je bedrijf nog niet kennen. Je staat er tenslotte om je naamsbekendheid te verhogen. Met goed gevulde goodiebags kun je erg gemakkelijk zorgen dat mensen niet meer om je heen kunnen. Wanneer de goodiebag zo leuk is dat iedereen deze wil hebben, kun je zorgen dat een groot deel van de bezoekers met jouw tas over de beurs loopt. Deze tactiek passen wij ook bij Drukwerkdeal.nl toe. Als wij op een beurs staan, delen we aan iedereen onze tassen uit. Hier zijn we ook niet selectief in. Vaak kleurt zo’n beurs helemaal oranje van de tassen en komen mensen speciaal naar ons toe om een tas te halen. Betere promotie kun je niet hebben!

goodiebag-scoren-bij-je-klant