In 1924 lanceerde Douwe Egberts het eerste spaarprogramma van Nederland. Daarmee hebben zij een trend gezet die nooit meer is verdwenen. Tot op de dag van vandaag sparen wij met zijn allen driftig voor een gratis boodschappen, opbergblikken en pannensets. Waarom zijn wij zo gek op spaarzegeltjes? En waarom is een spaarkaart maken een goed idee voor ondernemers? In dit blog zetten we de cijfers, feiten en tips over spaarzegeltjes en spaarkaarten voor je op een rij.
Volgens de cijfers doet elke ondernemer er dus goed aan een spaarkaart in het leven te roepen. Want bijna driekwart van de Nederlanders doet aan sparen. Populaire voorbeelden zijn natuurlijk de Airmiles en de DE-spaarpunten (Ja, die uit 1924 nog steeds). Hoewel het digitaal sparen toeneemt, geven we nog steeds de voorkeur aan fysieke spaarkaarten. Ga je aan de slag met zo’n spaarsysteem voor jouw winkel of zaak? Denk dan even goed over je strategie. De focus ligt vaak op het verhogen van loyaliteit, waardoor de boodschap er bij inschiet. De belangrijkste do’s en dont’s voor een succesvol spaarsysteem zetten we hier voor je op een rij.
Dus wil je een spaarkaart maken? Je hebt nu voldoende informatie om een fijne spaaractie in te gaan zetten. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het ons dan weten. Heel veel succes!
Tekstschrijver bij Drukwerkdeal.nl en is niet te beroerd om af en toe voor de camera te verschijnen!
Lees meer van Robin Bosch