Alle categorieën
  1. Huisstijl
  2. Promotie
  3. Horeca
  4. Fotoproducten
  5. Stickers
  6. Relatiegeschenken
  7. Presentatie
  8. Buitenreclame
  9. Kleding & textiel
  10. Tassen
  11. Verpakkingen
  12. Inspiratie & Advies

[INFOGRAPHIC] De perfecte goodiebag samenstellen

Robin Bosch plaatste dit bericht in Marketing

Wie wel eens een goodiebag samenstelt zal het direct beamen: een goede goodiebag samenstellen is een heel karwei. Je moet de best passende tas kiezen, de bedrukking van de tas ontwerpen, de goodies zelf bedenken, opslag van je goodiebags regelen tot aan je evenement én je moet bedenken hoe je de goodiebags uit wil delen. Is het creëren van een goodie al deze moeite waard?

Ja! De perfecte goodie is een kei in effectiviteit, maakt mensen blij en leidt daadwerkelijk tot verkopen. In deze blog vind je alle informatie rondom de effectiviteit van goodies en de juiste tips om een toffe goodiebag samen te stellen.

Waarom goodies een belangrijk onderdeel is van je marketingmix

infographic Goodies

Goodiebag maken: vijf ijzersterke tips

Iedereen die met enige regelmaat een goodiebag ontvangt kan bevestigen hoe vaak je een compleet nutteloze goodie ontvangt. Een gemiste kans, en dat wordt pijnlijk duidelijk als je in de infographic bekijkt hoe goed een treffende goodie werkt.

Het doel van je goodie

Wanneer je begint aan een goodiebag samenstellen dan is het belangrijk om in je achterhoofd te houden welk doel je goodies hebben. Wil je op korte termijn extra omzet draaien? Traffic naar je website generen? Of je naamsbekendheid vergroten? Kies goodies waarmee je dit doel bereikt.

Doelgroep van je goodie en het evenement

Waarom zijn de bezoekers op je evenement? Wat beweegt ze precies? Het antwoord op die vraag is direct de leidraad bij het samenstellen van je goodiebag.

Speel in op het gevoel dat je goodies oproepen

Denk goed na over de vormgeving en de bedrukking van je goodies. Heb je tijdelijke goodies? Wees dan creatief in je uiting en wek de nieuwsgierigheid met beeld of tekst. De nieuwsgierigheid zorgt voor traffic naar je website. Creëer je je blijvende goodies? Zorg er dan voor dat je logo altijd goed in zicht is zodat je deelnemers altijd als eerst aan jou denken.

Het thema van het evenement

Stem je goodiebag en je goodies af op het thema of het onderwerp van je evenement. De bezoekers van je evenement zijn daar namelijk niet voor niets. Wanneer een deelnemer de moeite neemt om te komen weet je dat het thema of het onderwerp de deelnemer interesseert. Stem je je goodie daarop af, dan vindt de deelnemer je goodie ook interessant.

De goodiebag zelf

Kies voor een goodiebag met een goed ontwerp en houd rekening met de praktische kant van de tas. Een hele dag op een evenement lopen met touwtjes die in de palmen van je hand snijden, daar wordt niemand vrolijk van. En dat is nou nét wel de bedoeling van je goodiebag!

Het resultaat

Met deze info ben je een stap dichterbij de perfecte goodiebag. Zoek je nog inspiratie met betrekking tot goodies? Bekijk dan eens welke goodies wij allemaal te bieden hebben. Heb je al een goodiebag ontworpen en klaar staan om alle deelnemers van je event omver te blazen? Wees niet verlegen en deel hem met ons! Stuur een foto in met #laatzienwiejebent en wie weet levert je goodiebag ook nog € 100,- drukwerktegoed op.