KlantverhaalSmaak-secondary v2

Zo verkocht ijssalon De Smaak 3x zoveel ijstaarten

woensdag 28 februari 2018

IJs maken is een serieus uit de hand gelopen hobby voor Hans Kennis. Zo serieus dat hij met zijn vrouw, dochter en zoon zes jaar geleden ijssalon De Smaak in Eersel oprichtte. Ik ontmoet Hans in zijn bedrijfskeuken in Duizel, waar hij zijn ijsrecepten maakt en bedenkt en regelmatig demonstraties en workshops geeft. Terwijl ik een lepel chocolade-pinda-ijs aflik, vertelt Hans over zijn ervaringen met verspreidingsdrukwerk.

“We hebben onlangs flyers laten verspreiden via Drukwerkdeal.nl en daar zijn we best tevreden mee. We doen dat al een tijdje. We hebben flyers van workshops en demonstraties. Daarnaast hebben we ook flyers laten maken voor ijstaarten. We hadden eerst een heel kleine omzet in ijstaarten. Toen zijn we met flyers gestart. In combinatie met de presentatievitrine in onze winkel voor de ijstaarten, is dat echt serieus gaan groeien. Toen is de omzet gewoon verdrievoudigd.

KlantverhaalSmaak-featured-3

Onze potentiële klant zit in een straal van 15 kilometer. Onze flyers verdelen wij in een straal van 10 kilometer. Want dan heb je de meeste kans op traffic. Uiteraard belangrijk: hij moet er netjes uitzien. Full color, niet teveel tekst. Wel de juiste tekst. Direct, bam. Zodat mensen direct kunnen zien waar de flyer over gaat. Op het moment dat we een flyer verstuurd hebben, zie je de websitebezoeken op dat moment groeien. Het winkelbezoek zie je ook groeien. En dat is gewoon het grote voordeel van zo’n flyer.

KlantverhaalSmaak-featured-6

De opmaak van een flyer is best wel een dingetje. Je moet mooie foto’s hebben, de juiste resolutie hebben. Ik heb het geluk met een vrouw die goeie teksten kan bedenken. Ik zorg zelf voor de producten waar de foto’s van gemaakt moeten worden. Die combinatie, dat werkt gewoon goed. En als je dan op een gegeven moment je flyer gebouwd hebt, dan is het gewoon aanleveren. En ja, dat gaat best snel. Daarna gaat het echt heel snel. Aan het maken van de flyer ben je eigenlijk het meeste tijd kwijt.

KlantverhaalSmaak-featured-4

Het is altijd flyer, Facebook en website. De combinatie daarvan is altijd succesvol. Daarnaast maken we ook gebruik van Camping Magazine en Brabant Magazine. Alleen is dat altijd lange termijn. Een flyer verspreid je deze week en binnen twee weken moet je daar actie op hebben. Je moet geen flyer verspreiden en over een maand een actie hebben. Nee, dat werkt niet. Dat zijn ze het alweer vergeten. De actie moet meteen duidelijk zijn. Laat meteen duidelijk zijn wat je met je flyer wilt bereiken. Als mensen interesse hebben, gaan ze toch wel verder zoeken. Op je website, Facebook of in je winkel.

KlantverhaalSmaak-featured-5

Ik heb dertig jaar ervaring, dus ik weet best wel waar ik over spreek. Ons succesverhaal is het assortiment. We voeren 39 verschillende soorten ijs in de ijssalon. In totaal produceren we hier 80 verschillende smaken ijs. Ons geheim zit hem in een versproduct. Alles gaat bij ons vanuit pure, natuurlijke grondstoffen. Dus als wij zeggen brownie-ijs, gaan we eerst brownies bakken. En als wij zeggen smurfenijs, ja, dan gaan wij eerst naar het bos smurfen vangen. Je moet het kind die beleving geven. Vandaar dat we hier ook een kabouterbos hebben. Dat is het spel. Ik maak gewoon een beleving. En dat proberen we ook over te brengen in een flyer.”

De website van IJssalon De Smaak

Laatzienwiejebent-blog


  1. #Klanten
  2. #Horeca

Jan Jaap Holdijk

Knalt dagelijks keiharde copy uit zijn toetsenbord. Produceert rotsvaste content. En creëert concepten die grijpen, voor Drukwerkdeal.nl.

Lees meer van Jan Jaap Holdijk

Klantenservice
Telefonisch bereikbaar tot 18:30 uur, vrijdags tot 17:30 uurBekijk openingstijden
Wil je niets missen?
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste trends, inspiratie en de beste aanbiedingen.