Alle categorieën
  1. Huisstijl
  2. Promotie
  3. Horeca
  4. Fotoproducten
  5. Stickers
  6. Relatiegeschenken
  7. Presentatie
  8. Buitenreclame
  9. Kleding & textiel
  10. Tassen
  11. Verpakkingen
  12. Inspiratie & Advies

Tim van Tours & Tickets: “Ik denk dat wij iets slimmer werken.”

Lourens Scholing plaatste dit bericht in Klanten

Drukwerkdeal laat zien wie je bent. Daarom gaan we de komende maanden langs bij onze klanten met de vraag: wie ben je en wat doe je? Deze week reisden we naar hartje Amsterdam voor een gesprek met Tim Teffer. Tim is hoofd marketing en sales bij Tours & Tickets, de grootste aanbieder van excursies en attracties in de hoofdstad. Het werd een interview tussen rinkelende trams, straatmuzikanten en de gekte van het Damrak. “Ik denk dat wij iets slimmer werken dan anderen.”

Tim, vertel eens: wie zijn jullie en wat doen jullie?

Tours & Tickets is meer dan 30 jaar geleden begonnen. Echt als familiebedrijf: de huidige eigenaar (Erik de Visser, red.) begon op jeugdige leeftijd al als fotograaf bij de rondvaartboten, waar zijn vader schipper was en zijn moeder als gids werkte. Tours & Tickets, voorheen Best of Holland Excursions, verkocht eerst uitsluitend bus-excursies vanuit een winkeltje op het Damrak. In de beginjaren verkocht Erik in de ochtend de tickets en kroop daarna achter het stuur van de bus terwijl zijn moeder gidste. Op dit moment valt Tours & Tickets onder Tourism Group Holding BV, de moedermaatschappij waaronder ook onze winkels, attracties, musea, horeca, vervoersbedrijven en touroperators vallen.

Op een gegeven moment is het bedrijf flink gaan groeien. Wat gebeurde er?

We veranderden de naam van Best of Holland Excursions naar Tours & Tickets en openden onze eerste winkel in de herkenbare huisstijl. Ook begonnen we ons meer te richten op verkoop van kaartjes voor attracties en musea. Dat was meteen zo’n groot succes dat we binnen 2 jaar nog tien winkels openden. Met de heropening van het Rijksmuseum kwam de toeristenstroom naar Amsterdam echt op gang.

blog-Visuals-2-tours-tickets

En jullie zijn zelf ook meer eigen attracties begonnen.

Ja, we vonden het op een gegeven moment belangrijk om naast wederverkoop ook eigen producten te hebben en besloten te gaan investeren in eigen content, in de meeste gevallen in samenwerking met partners. Zo hebben we de laatste jaren de Amsterdam Icebar tot een van de beste ter wereld gemaakt, de Cheese Factory in Volendam geopend, het prostitutiemuseum Red Light Secrets op de Wallen en anatomiemuseum Body Worlds een mooie plek op het Damrak gegeven. In dezelfde periode introduceerden we het wereldwijd bekende merk hop on-hop off CitySightseeing in Amsterdam. Begin vorig jaar werden we met de overname van Rederij Lovers ook eigenaar van een rederij. In 2016 zullen we in Amsterdam een aantal horeca-concepten introduceren, een aantal nieuwe winkels openen en in Volendam een stroopwafelmuseum opzetten.

Het gaat hard bij Tours & Tickets. Wat doen jullie beter dan anderen?

Ik denk dat wij iets slimmer werken dan anderen. We werken continu aan vernieuwing en verbetering van onze producten. Kwaliteit en klantwaardering zijn onze belangrijkste speerpunten geworden. Toen we vorig jaar Rederij Lovers overnamen zagen de rondvaartboten er al dertig jaar hetzelfde uit. We hebben een compleet nieuwe branding doorgevoerd en alle boten omgebouwd. We pakken dingen goed aan, daarmee onderscheiden we ons. En uiteraard moet je overal bovenop blijven zitten en alles tot in detail uitdenken. Tot slot zit er heel veel snelheid in onze organisatie, waardoor we heel snel kunnen inspelen op kansen, wensen en ideeën.

Hoe brengen jullie je producten aan de man?

De verkoop gaat vooral via de winkels. Dat zijn er in Amsterdam inmiddels 35 inclusief onze franchisers. Daarnaast is ons grote en diverse netwerk van resellers heel belangrijk voor ons, denk aan de hotels, vakantieparken en souvenirwinkels in en rond Amsterdam. Onze websites laten de laatste jaren een behoorlijke groei zien. En via onze incoming organisatie Lindbergh Tour & Travel bereiken we ook de tour operators en online distributieplatformen klanten buiten Nederland.

blog-Visuals-1-tours-tickets

Waar ben je het meest trots op?

Erik (eigenaar van Tours & Tickets, red.) is ondanks de groei altijd overal te vinden, hij houdt je scherp en is nooit te beroerd om de handen uit de mouwen te steken. Kijk er niet raar van op als je hem bij rederij Lovers – het bedrijf waar zowel de eigenaar van Tours & Tickets als zijn ouders ooit zijn begonnen – met de bezem in de hand de kade staat schoon te vegen!

Waar is het bedrijf over 10 jaar?

Ik denk dat we op een gegeven moment wel internationaal gaan. Naar andere steden buiten Nederland. Maar dat doen we niet overhaast en zonder een goede strategie. Het is al een hele uitdaging om in Amsterdam alles perfect neer te blijven zetten!

Je tip voor ondernemers?

Stel gastgerichtheid altijd centraal. Daar gaan we best ver in. We hebben hier een afdeling quality control die voortdurend kwaliteit en klanttevredenheid in de gaten houdt. We nemen beoordelingen en feedback via Tripadvisor heel serieus, voeren doorlopend klantonderzoeken uit werken al een aantal jaren met een professioneel mystery-shop bureau samen. Dit levert een schat aan belangrijke informatie op, die ons helpt bij het perfectioneren van onze dienstverlening. En we blijven altijd kritisch naar onszelf!

Naar de site van Tours & Tickets