Nieuwe look voor een verbeterde ervaring! Dezelfde functionaliteit, met een frissere uitstraling.

BWH_header

#SupportYourLocals: met deze postercampagne steekt het Burgerweeshuis uit Deventer een hart onder de riem bij fans en vrijwilligers

donderdag 30 april 2020

__Overal in Nederland komen bedrijven met de creatiefste ideeën om in contact te blijven met hun klanten en personeel. Daarom gaan we deze weken op zoek naar de mooiste, slimste en meest hartverwarmende initiatieven. Vandaag: poppodium het Burgerweeshuis in Deventer. In een lege café-ruimte spreken we met Kelly Hammer en Rens den Hartog over de postercampagne die ze bedachten om fans en vrijwilligers een hart onder de riem te steken. Heb jij een goed idee dat je graag met ons wil delen? Stuur dan een mail naar: marketing@drukwerkdeal.nl. __

BWH_featured

Hey Kelly en Rens! Even voor de lezers die het Burgerweeshuis nog niet kennen: wat doen jullie precies?

Kelly: We zijn een poppodium dat heel goed is in het organiseren van concerten en danceavonden. Dat doen we met name voor Deventer en de regio daaromheen. Ook organiseren we een aantal festivals hier in de stad. Hoogtevrees bijvoorbeeld, een muziekfestival tijdens Deventer Op Stelten. Daarnaast organiseren we een open-air dancefestival en jaarlijks een groot openluchtconcert in augustus om het nieuwe schooljaar af te trappen. Allemaal dingen die we nu hebben moeten cancelen.

__Wanneer hoorden jullie voor het eerst dat dit voorjaar weleens anders zou kunnen lopen dan jullie gewend zijn? __

Kelly: Dat was in de week van negen maart. Toen plaatsten we voor het eerst een bericht op de website. Het was toen nog allemaal nog vrij algemeen. Op twaalf maart kregen we te horen dat we moesten sluiten.

Rens: In het begin troffen de maatregelen alleen nog evenementen vanaf honderd bezoekers. Maar het bleek niet te doen om voor elk evenement dat we doen te bedenken of het meer of minder dan honderd bezoekers trekt. Bovendien staat de gezondheid van onze vrijwiligers en bezoekers gewoon voorop. Dus we hebben eigenlijk direct gezegd van ok, dan zijn we gewoon helemaal dicht.

Wat onze aandacht trok, waren de posters die sinds een paar weken overal in de stad te zien zijn. Heel tof! Hoe is dat idee ontstaan?

Rens: Dat was in onze wekelijkse meeting met de programmeur en de marketeers. Het idee was, aan de ene kant kunnen mensen hier niet meer naartoe, we zijn dicht. Maar tegelijkertijd, vanuit ons gezien, wij zien ook die mensen niet meer. Dat gevoel wilden uitdragen, dat we die mensen missen. De bezoekers, maar vooral ook de honderddertig vrijwilligers die hier werken. Voor veel van die mensen heeft het Burgerweeshuis een maatschappelijke functie. Dit is een soort huiskamer, een heel belangrijk onderdeel van hun leven.

BHW_coronaposters

Jullie hebben inderdaad een belangrijke functie in de stad, veel trouwe fans. Hebben jullie al reacties op de campagne gehad?

Rens: Ja, heel veel reacties. Mensen zien de posters hangen en delen ze even toch op social, vrijwilligers hangen ze thuis achter hun raam… Het gaat best wel viraal, dat is leuk om te zien. Je merkt dat mensen het Burgerweeshuis missen.

Zijn er andere dingen die jullie doen om in contact te blijven met jullie vaste bezoekers?

Kelly: We hebben een event geprikt in maart volgend jaar, ‘Toekomstmuziek’. Mensen die een ticket kopen voor dat event kunnen zelf meedenken over de programmering, door ons te vertellen wat ze graag zouden willen zien. De bedoeling is dat we er dan allemaal staan met een gevoel van hey, weet je nog vorig jaar? Toen was het allemaal een beetje anders hè?

Rens: Verder hebben we nu bijna elke zaterdag wel een livestream van Nachtburger, dat is ons danceconcept. Daar zit een hechte community, dus dat heeft best een aardig bereik. En met Koningsdag hebben we een online event gedaan, hier vanuit de tuin.

BWH_we missen jullie

Kelly: Voor veel vrijwilligers is het Burgerweeshuis een soort tweede huiskamer. Met regelmatig een flinke naborrel als ze hard hebben gewerkt. Ja, dat is er allemaal natuurlijk even niet. Dus ontstond er vanuit de vrijwilligers zelf het idee om op vrijdagavond met elkaar te gaan borrelen via Zoom. Speciaal daarvoor hebben we borrelpakketten samengesteld en bij alle vrijwilligers langsgebracht, om te laten zien dat we ze missen.

__Hoe zien de komende maanden eruit voor jullie? __

Kelly: Eén van onze andere kernactiviteiten is talentontwikkeling. Dus waar we naar kijken is of we bijvoorbeeld de zaal kunnen opengooien voor bandrepetities, of voor opnames. Op die manier zijn we er toch voor muzikanten. Een anderhalvemetersamenleving, dat is in onze sector gewoon niet houdbaar. Je komt hier niet alleen maar kijken naar een band, helemaal in eentje. Je gaat hier met een groep vrienden naartoe, je maakt een herinnering, leert nieuwe mensen kunnen. De komende maanden gaan we klussen in het pand om straks als we weer mogen er helemaal klaar voor te zijn. We houden ons vast aan één september dat we weer mogen knallen.


  1. #Klanten
  2. #Marketing

Drukwerkdeal

Jouw one-stop shop voor drukwerk, reclamematerialen, werkkleding en relatiegeschenken. Het ruimste assortiment van NL, precies zoals jij het hebben wil.

Lees meer van Drukwerkdeal
Klantenservice
Telefonisch bereikbaar tot 18:30 uur, vrijdags tot 17:30 uurBekijk openingstijden
Wil je niets missen?
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en ontvang de laatste trends, inspiratie en de beste aanbiedingen.
www.fsc.orgFSC® C103631
The mark of responsible forestry
Drukwerkdeal.nl is een FSC-gecertificeerd bedrijf met licensiecode C103631 en certificaatcode CU-COC-816048. Alleen producten gelabeld als zodanig zijn FSC-gecertificeerd.