Print & Inspire 2018

Bedankt dat je er was!

Het zit er alweer op: Print & Inspire 2018 is voorbij. En we hopen dat jij het net zo fantastisch vond als wij. We vonden het geweldig om je te spreken, te inspireren en te verrassen, en dat hopen we over twee jaar weer te doen. Geniet nog even na met onze kleine sfeerimpressie. Tot de volgende keer!

Bekijk foto's

Heb je niet alle presentaties kunnen bekijken? Of wil je er een opnieuw bekijken? Hier vind je alle presentaties die we met je kunnen delen.

Download presentaties

Print & Inspire aftermovie


Programma

Antal de Waij | Content! Zuurstof voor je klanten!

Alle communicatie is tegenwoordig content. Content is overal. Antal de Waij vertelt waarom content zuurstof is voor jouw klanten. Wanneer is content eigenlijk marketing geworden? Wat zijn de essentiële elementen van een contentstrategie? En wanneer is content goed (genoeg)? In deze sessie word je bijgepraat over de meest actuele ontwikkelingen op het gebied van content(marketing). Op een inspirerende manier. Content is ook zuurstof voor jouw klanten.

Huib van Bockel | Transformeer je merk voor succes in het sociale tijdperk

Onze keynote spreker transformeerde Red Bull van een energiedrank naar een wereldwijd mediamerk. Op Print & Inspire vertelt Huib je alles over die transformatie én hoe je dat toepast in je eigen business.

Karl Raats | Creativiteit voor Dummies

Gaaf beroep: grafisch ontwerper, marketeer, reclamekanjer, visuele vrijbuiter, vul-maar-aan. Alleen is die klant er soms te veel aan. Komt ‘ie bij jou terecht omdat ‘ie zelf creatief compleet onkundig is (anders had ‘ie het zelf kunnen doen) maar vindt overal wat van, snapt voor geen meter hoe briljant jouw ontwerp is, gaat vervolgens met zijn 'suggesties' jouw topwerk vakkundig verknoeien... en wie krijgt achteraf het verwijt dat "het toch niet helemaal is wat ik ervan gehoopt had?" Jawel, diezelfde %*£+!&ç>° Dat kan anders. Dat MOET anders. Vandaar deze spoedcursus: creativiteit voor klanten.

René van Eck | Simpel maar Uniek

Na een aantal mooie jaren, investeringen en bedrijfsovernames raakten drukkers Van Eck & Oosterink in zwaar weer. Tijd voor verandering! René paste ‘de Blauwe Oceaan Strategie’ toe en veranderde in vijf stappen van drukkerij naar Communicatieregisseurs. Hij schreef zijn verhaal op in een laagdrempelig, inspirerend en grappig boek: Simpel Maar Uniek. Tijdens Print & Inspire vertelt hij zijn verhaal.

Gerard van der Werf | Van klantgroepen naar echte mensen: ontwikkeling en toepassing van persona’s

In deze presentatie wordt verteld hoe persona’s worden gebouwd, wat de toegevoegde waarde is van persona’s en hoe ze worden gebruikt.

Tom Pillen en Inez Bijsterbosch | Aan de slag met SEO en SEA

Om jouw product aan de man te brengen, is er meer nodig dan af en toe een advertentie plaatsen. De klant van nu Googlet. Dus is het jouw taak om daar bovenaan te staan. Collega’s Tom en Inez laten je in deze workshop zien hoe je scoort met SEO en SEA. Of je nu een kleine aanbieder bent of de allergrootste: voor elk bedrijf is er een strategie.

Peter Villevoye | Adobe

Voor Peter kennen de programma’s van Adobe geen enkel geheim. En die kennis deelt hij met ons op Print & Inspire, tijdens verschillende workshops voor elk niveau.

Bram Jonkheer | How Brands Grow

Je hebt er vast al over gehoord, want ze hebben in de reclamewereld behoorlijk wat stof doen opwaaien. De boeken van Byron Sharp tonen aan dat reclamemakers en marketeers met de verkeerde dingen bezig zijn. In steeds meer boardrooms is dit waar het over gaat. En terecht. Kom erbij en haal in drie kwartier op wat de essentie is van deze nieuwe benadering dankzij de perfecte voorbeelden.

Lonieke Schepers, Lourens Scholing en Lonneke Verhoef | #FreebieFriyay!

Meer trouwe klanten met content op maat? Collega’s Lonieke Schepers, Lourens Scholing en Lonneke Verhoef vertellen je er alles over aan de hand van een case: #FreebieFriyay!

Michiel Belder en Robin Bosch | Vind je publiek op social media met organische content

Hoe zorg je ervoor dat je relevant publiek vindt zonder gelijk te investeren in advertenties? Dat doe je met de juiste organische content. Wat dat precies is? hoe je het maakt? en hoe je daar uiteindelijk conversies aan overhoudt, leggen onze social media experts Michiel Belder en Robin Bosch je uit in deze workshop!

Joop van Veelen en Marijke van Hoorne | Promotionele producten maken merken sterker

Promotionele producten en relatiegeschenken gaan lang mee en maken een onuitwisbare indruk. Wist je dat 75% van deze producten langer dan een halfjaar gebruikt wordt? En dat ze een herinneringswaarde hebben die twee keer groter is dan die van advertising? Promotionele producten verdienen een plaats in je communicatieplan. Ontdek de meerwaarde van het promotionele product tijdens de sessie van het Platform Promotional Products.

What's in the box

Elke keer dat je een verpakking opent, is het een verrassing wat erin zit. Dat idee maken wij in het groot na, met een zeecontainer. We verklappen nog niks, laat je verrassen!

Karakterprint

Voordat we computers of typemachines hadden, werden teksten gedrukt door losse letters tegen elkaar aan te leggen. Karakterprint laat je deze druktechniek zelf beleven. Druk je eigen kaart bij de stand van Karakterprint!

3D-scan

Versla iedere selfie en laat jezelf scannen in 3D. En wie weet win je zelfs een 3D-poppetje van jezelf!

Print & Inspire 2018

De ontwikkelingen in print staan nooit stil. Met creativiteit en de wil om te ontdekken zijn de mogelijkheden eindeloos. Met welke revolutionaire ontwikkelingen ga jij inspireren? Met welke gloednieuwe materialen ga jij je grenzen verleggen?

Vier de printrevolutie en raak geïnspireerd, meld je aan voor het meest eigentijdse print-event van Nederland!

Datum: 6 november 2018
Tijd: 10:00 - 18:00 uur
Locatie: De Fabrique, Utrecht

Print & Inspire 2018 is vol! Aanmelden is helaas niet meer mogelijk. Misschien tot de volgende keer!


Programma

Antal de Waij | Content! Zuurstof voor je klanten!

Alle communicatie is tegenwoordig content. Content is overal. Antal de Waij vertelt waarom content zuurstof is voor jouw klanten. Wanneer is content eigenlijk marketing geworden? Wat zijn de essentiële elementen van een contentstrategie? En wanneer is content goed (genoeg)? In deze sessie word je bijgepraat over de meest actuele ontwikkelingen op het gebied van content(marketing). Op een inspirerende manier. Content is ook zuurstof voor jouw klanten.

Huib van Bockel | Transformeer je merk voor succes in het sociale tijdperk

Onze keynote spreker transformeerde Red Bull van een energiedrank naar een wereldwijd mediamerk. Op Print & Inspire vertelt Huib je alles over die transformatie én hoe je dat toepast in je eigen business.

Karl Raats | Creativiteit voor Dummies

Gaaf beroep: grafisch ontwerper, marketeer, reclamekanjer, visuele vrijbuiter, vul-maar-aan. Alleen is die klant er soms te veel aan. Komt ‘ie bij jou terecht omdat ‘ie zelf creatief compleet onkundig is (anders had ‘ie het zelf kunnen doen) maar vindt overal wat van, snapt voor geen meter hoe briljant jouw ontwerp is, gaat vervolgens met zijn 'suggesties' jouw topwerk vakkundig verknoeien... en wie krijgt achteraf het verwijt dat "het toch niet helemaal is wat ik ervan gehoopt had?" Jawel, diezelfde %*£+!&ç>° Dat kan anders. Dat MOET anders. Vandaar deze spoedcursus: creativiteit voor klanten.

René van Eck | Simpel maar Uniek

Na een aantal mooie jaren, investeringen en bedrijfsovernames raakten drukkers Van Eck & Oosterink in zwaar weer. Tijd voor verandering! René paste ‘de Blauwe Oceaan Strategie’ toe en veranderde in vijf stappen van drukkerij naar Communicatieregisseurs. Hij schreef zijn verhaal op in een laagdrempelig, inspirerend en grappig boek: Simpel Maar Uniek. Tijdens Print & Inspire vertelt hij zijn verhaal.

Gerard van der Werf | Van klantgroepen naar echte mensen: ontwikkeling en toepassing van persona’s

In deze presentatie wordt verteld hoe persona’s worden gebouwd, wat de toegevoegde waarde is van persona’s en hoe ze worden gebruikt.

Tom Pillen en Inez Bijsterbosch | Aan de slag met SEO en SEA

Om jouw product aan de man te brengen, is er meer nodig dan af en toe een advertentie plaatsen. De klant van nu Googlet. Dus is het jouw taak om daar bovenaan te staan. Collega’s Tom en Inez laten je in deze workshop zien hoe je scoort met SEO en SEA. Of je nu een kleine aanbieder bent of de allergrootste: voor elk bedrijf is er een strategie.

Peter Villevoye | Adobe

Voor Peter kennen de programma’s van Adobe geen enkel geheim. En die kennis deelt hij met ons op Print & Inspire, tijdens verschillende workshops voor elk niveau.

Bram Jonkheer | How Brands Grow

Je hebt er vast al over gehoord, want ze hebben in de reclamewereld behoorlijk wat stof doen opwaaien. De boeken van Byron Sharp tonen aan dat reclamemakers en marketeers met de verkeerde dingen bezig zijn. In steeds meer boardrooms is dit waar het over gaat. En terecht. Kom erbij en haal in drie kwartier op wat de essentie is van deze nieuwe benadering dankzij de perfecte voorbeelden.

Lonieke Schepers, Lourens Scholing en Lonneke Verhoef | #FreebieFriyay!

Meer trouwe klanten met content op maat? Collega’s Lonieke Schepers, Lourens Scholing en Lonneke Verhoef vertellen je er alles over aan de hand van een case: #FreebieFriyay!

Michiel Belder en Robin Bosch | Vind je publiek op social media met organische content

Hoe zorg je ervoor dat je relevant publiek vindt zonder gelijk te investeren in advertenties? Dat doe je met de juiste organische content. Wat dat precies is? hoe je het maakt? en hoe je daar uiteindelijk conversies aan overhoudt, leggen onze social media experts Michiel Belder en Robin Bosch je uit in deze workshop!

Joop van Veelen en Marijke van Hoorne | Promotionele producten maken merken sterker

Promotionele producten en relatiegeschenken gaan lang mee en maken een onuitwisbare indruk. Wist je dat 75% van deze producten langer dan een halfjaar gebruikt wordt? En dat ze een herinneringswaarde hebben die twee keer groter is dan die van advertising? Promotionele producten verdienen een plaats in je communicatieplan. Ontdek de meerwaarde van het promotionele product tijdens de sessie van het Platform Promotional Products.

What's in the box

Elke keer dat je een verpakking opent, is het een verrassing wat erin zit. Dat idee maken wij in het groot na, met een zeecontainer. We verklappen nog niks, laat je verrassen!

Karakterprint

Voordat we computers of typemachines hadden, werden teksten gedrukt door losse letters tegen elkaar aan te leggen. Karakterprint laat je deze druktechniek zelf beleven. Druk je eigen kaart bij de stand van Karakterprint!

3D-scan

Versla iedere selfie en laat jezelf scannen in 3D. En wie weet win je zelfs een 3D-poppetje van jezelf!


Aftermovie Print & Inspire 2016

Print & Inspire 2016 lijkt alweer een eeuwigheid geleden. Benieuwd naar wat je gemist hebt? Waar je aan moet denken? Of wil je het allemaal nog een keer beleven? Check de aftermovie, en tot onze nieuwste editie!


11 redenen om naar Print & Inspire te gaan

Op 6 november organiseren wij hét event voor iedereen die gek is van print: Print & Inspire. En dit zijn de elf belangrijkste redenen waarom je dit event niet mag missen!

Lees blog