73% van de Nederlanders vindt corporate identity op kantoor belangrijk

Goed nieuws voor werkgevers: 73 procent van de werknemers vindt dat de branding van hun bedrijf een belangrijk onderdeel is van de beleving op kantoor. Dat blijkt uit onderzoek van Drukwerkdeal.nl onder ruim 400 klanten in het MKB. Op de vraag: ‘Als er één ding is dat je zou veranderen aan je kantoor, wat zou dat zijn?’ Klonk het antwoord: ‘de branding’ het vaakst.

Van de ondervraagden vond 66 procent dat het merk onvoldoende zichtbaar is op kantoor. Daar ligt een uitdaging voor werkgevers. Branding is voor een groot deel ook interne branding: het zichtbaar maken en voelbaar maken van de visie en de missie van een ondernemer in zijn bedrijf.

Andere uitkomsten van het onderzoek logen er evenmin om. Zo is 61 procent is niet tevreden met de manier waarop hun kantoor er nu uitziet. Voor 82 procent van de ondervraagden geldt dat de inrichting van het kantoor waar ze werken bijdraagt aan hun werkplezier. Naast corporate identity zeiden ondervraagden het belangrijk te vinden om zelf creatieve invulling te geven aan ruimtes en werkplekken.

Drukwerkdeal.nl deed het onderzoek naar aanleiding van een aantal recente innovaties binnen het bedrijf, voornamelijk op het gebied van signing en bestickering, die bedoeld zijn om corporate identity beter zichtbaar te maken op de werkvloer.

  • Noot voor de redactie

Drukwerkdeal.nl is marktleider in online drukwerk voor de zakelijke markt. Drukwerkdeal.nl is onderdeel van Cimpress N.V. (Nasdaq: CMPR). Voor vragen of publiciteitsmateriaal: lourens.scholing@drukwerkdeal.nl.