
Haal alles uit jouw folders
Je hebt net een stapel folders besteld, klaar om de markt te veroveren en jouw bedrijf of event op de kaart te zetten. Wat nu? Hoe bereik je je doelgroep het beste? In dit blog lees je hoe je je folders het beste presenteert.
De straat op met folders
Je kunt je folders op verschillende manieren aan de man brengen. Zo kan je ervoor kiezen om je folders op straat uit te delen. Een groot voordeel hiervan is dat je je potentiële klanten van extra informatie kan voorzien. Degenen die jouw folders uitdelen kunnen een praatje aanknopen met voorbijgangers. Wanneer ze vragen hebben over het bedrijf of product, kunnen je medewerkers ze daarmee helpen. Op deze manier werk je ook meteen aan klantenbinding.
Laat je merk achter
Afhankelijk van je product of bedrijf is het ook zeker de moeite waard om je folders bij andere bedrijven of in openbare ruimten te verspreiden. Op deze manier bepaal je nog preciezer de doelgroep die je benadert. Leg je folders neer bij bedrijven met een soortgelijke doelgroep. Wil je reclame maken voor je producten of diensten? Vraag lokale ondernemers of je in hun baliedisplays je folders mag neerzetten. Misschien kan jij dan in ruil daarvoor ruimte maken voor hun folders in jouw praktijk.
Evenementen
Misschien sta je binnenkort wel met je bedrijf op een beurs. Leg ook hier vooral je folders neer! Iedereen die je hier tegenkomt heeft sowieso al de intentie om te netwerken en in aanraking te komen met bedrijven, dus dat is mooi meegenomen. Zet wat folderhouders op je beurstafels en presenteer je folders op een aantrekkelijke manier aan je nieuwe relaties.
Bij je bestellingen
Run je een webshop? Vergeet dan niet om bij elke bestelling een foldertje te doen. Je klant heeft dan al wat van je gekocht, maar op deze manier laat je hem kennis maken met de rest van je aanbod. Het is ook nog eens een voordelige manier om je folder aan de man te brengen: je hoeft geen extra kosten te maken voor bijvoorbeeld personeel dat flyers uitdeelt of verzending. Op deze manier weet je zeker dat je klant je folder onder ogen krijgt.
Bepaal goed welke benadering het best past bij jouw business en stuur je folders de wijde wereld in!

Rob is stagiair copywriter bij Drukwerkdeal en allergisch voor spelfouten
Lees meer van Rob van Bruggen