• Altijd de beste deal!
  • Snel, sneller, snelst!
  • Al meer dan 15 jaar superbetrouwbaar
  • Gewoon goed gedrukt
  • Alles waar inkt op kan
  • Geen gedoe
  • kiyoh score8.9 kiyoh 871 reviews
269-Blog-Schappelijk-Ad-FB

Procter & Gamble all-in op instore communicatie, display en POS-materialen

donderdag 10 augustus 2017

Procter & Gamble, opperhoofd van de fast moving consumer goods, heeft ons afgelopen week verrast met een gewaagde boodschap. Als een van de grootste retailreuzen gaan zij fors bezuinigen op hun onlinemarketingbudget. Een dappere beslissing. Maar waarom? En hoe slijten ze hun levensmiddelen dan? Je leest het in dit blog

P&G zegt je wellicht weinig. Maar wat als we het hebben over merken als Gillette, Always en Ariel? Precies! Het afgelopen kwartaal heeft het bedrijf tussen de 100 en 141 miljoen dollar bezuinigd op online advertenties. Waarom? Volgens CFO Jon R. Moeller kan er niet worden aangetoond dat online adverteren effectief genoeg is voor het bedrijf. Daarnaast verschijnen de advertenties op ongewenste plekken. Dat is niet zomaar een uitspraak als je bedenkt dat Procter & Gamble ’s werelds grootste adverteerder is.

En nu?

Procter & Gamble gaat het budget nu investeren in kwalitatief hoogwaardige displays en POS-materialen. “We hebben aangetoond dat displays van hoge kwaliteit, met een hoge duurzaamheid beter de merkwaarde en productvoordelen communiceren” zegt financieel directeur Moeller “In winkels waar de POS displays het beste werden uitgevoerd, haalden we de hoogste omzetten voor onze retailpartners.”

//images.ctfassets.net/46m72ccr1qqx/11nZ5HrBr2M0CKCUQYs0AW/8ece99d45506c05c990973fa6344debd/Procter___Gamble_tweet.JPG

In een eerder blog kon je al lezen dat online opvallen voor ondernemers steeds moeilijker wordt. Offline reclame zoals displaymateriaal zorgt voor onderscheid. Een onmisbaar element voor ondernemers die boven het maaiveld uit willen steken

Hoe belangrijk is de aankleding van je winkel voor je? Check hier ons Pinterestbord vol inspiratie voor je hoogwaardige displays.


  1. #Aankleding
  2. #Display
  3. #Drukwerk

Robin Bosch

Tekstschrijver bij Drukwerkdeal.nl en is niet te beroerd om af en toe voor de camera te verschijnen!

Lees meer van Robin Bosch

Klantenservice
088-8855222
Telefonisch en via chat bereikbaar tot 18:30 uur
Bekijk openingstijden
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.