Alle categorieën
  1. Huisstijl
  2. Promotie
  3. Horeca
  4. Fotoproducten
  5. Stickers
  6. Relatiegeschenken
  7. Presentatie
  8. Buitenreclame
  9. Kleding & textiel
  10. Tassen
  11. Verpakkingen
  12. Inspiratie & Advies

Onderzoek Foldermonitor 2016: 12,7 miljoen Nederlanders lezen folders

Jan Jaap Holdijk plaatste dit bericht in Marketing

De meest effectieve manier om een groot publiek te bereiken voor je zaak? Met folders, blijkt uit de NOM Folder Monitor 2016.

Folders activeren 81% lezers

In 2016 lezen elke week 12,7 miljoen Nederlanders folders, laat de NOM Folder Monitor 2016 zien. En dat heeft effect: volgens het onderzoek komt 81% van de lezers van een papieren folder in actie. Lezers geven aan dat ze folders in de gaten houden voor speciale aanbiedingen of om producten te vergelijken. De folders doornemen is echt een onstpanningsmomentje: gemiddeld besteden we er zo’n 17 minuten per week aan.

“Bijna alle Nederlanders lezen de folder”

Het media-aanbod in 2016 is diverser dan ooit. Televisie, social media en online video schreeuwen allemaal om onze aandacht. Is de ouderwetse folder dan nog een effectieve manier om je doelgroep mee te bereiken? Stephen van den Eijnden, voorzitter van DDMA Businessgroep Verspreidingen, claimt in het voorwoord van het onderzoek van wel: “Bijna alle Nederlanders lezen de folder. Juist dat maakt de folder een krachtig en effectief medium”.

foldermonitor-2017-infographic

Het complete onderzoek vind je op de site van NOM Folder Monitor.

Folders nu 15% in prijs verlaagd

Ook 81% van je lezers activeren? We hebben de prijzen voor alle soorten folders nu met 15% verlaagd.