Alle categorieën
  1. Huisstijl
  2. Promotie
  3. Horeca
  4. Fotoproducten
  5. Stickers
  6. Relatiegeschenken
  7. Presentatie
  8. Buitenreclame
  9. Kleding & textiel
  10. Tassen
  11. Verpakkingen
  12. Inspiratie & Advies

De 5 beste beurs tips voor een awesome beursprestatie

Lourens Scholing plaatste dit bericht in Marketing

Laten we er niet omheen draaien: beurzen zijn tricky. Lange dagen voor je mensen. Bezoekers die moegepraat zijn. Hoe trek je de aandacht van je prospects tussen het gekrakeel? ‘Goed’ zijn is niet goed genoeg. Iedereen is ‘goed’. Wees awesome! 5 beurs tips voor geslaagde beurspresentaties van een team dat het (geloof ons) kan weten.

1980414 681435591895651 689917942 o

1. Wat is je verhaal?

Doe je voorwerk. Formuleer je doelstellingen. Wil je je merkbeleving vergroten? Leads generen? Prioriteer. En bepaal je publiek. Ook hier geldt het oude beginsel: je verkoopt geen boormachine, maar een gat in de muur. Het laatste wat je prospect wil is een verkooppraatje. Daar heeft hij er al duizenden van in zijn binnenzak. De bezoeker is in je stand met een reden. Zorg dat jij die reden weet voor hij binnenstapt. Dat jij de oplossing bent. En vertel het simpel. Een goed verhaal is een eenvoudig verhaal.

2. Gebruik grafisch materiaal dat harten sneller doet kloppen.

Laat je presentatie een verlengde zijn van je huisstijl en je marketingstrategie. Opnieuw, stopping power gaat over fracties van seconden. Denk groot, denk kleurrijk. Denk grafisch vuurwerk. Imponeer met presentatiewanden en loeigrote spandoeken. Leg knallende flyersneer op strategische plekken. Of laat ze uitdelen door je mensen. Hier geldt: size matters. Overstijg je eigen verwachtingen, dan overstijg je ook die van anderen!

1597292 658883967484147 1858324259 o

3. Engageer.

Maak je product tastbaar. Gebruik games — virtueel of niet — en interactieve product-demo’s op consoles die je bezoekers zelf kunnen bedienen. En wees grappig! Echt, met een beetje creativiteit kom je een eind. Doe goodies. Goodies doen het goed. Onze knaloranje boemerang (zie onder) was een grote hit toen wij die uitdeelden. “We zien je graag terug bij Drukwerkdeal.nl.” Voor een duppie op de eerste rang, heet dat.

Boemerang

4. Verzamel data en follow-up.

Geloof ons: veruit de meeste van je promomaterialen overleven de barre terugtocht naar kantoor niet. Het leven is hard. Zorg dus dat je gedurende de dag zoveel mogelijk data verzamelt over je bezoekers, beloof een follow-up en laat binnen 72 uur wat van horen. Het ijzer smeden als het heet is. Dat werkt. E-mail, post, telefoon. Wees persoonlijk, en maak gebruik van de kracht van herhaling.

5. Maak er een beetje een feestje van.

Misschien wel het belangrijkste, wat ons betreft. Zorg dat je mensen goed gevoed en uitgerust zijn. Breng vrolijkheid in de tent. De ‘cirkel van de lach’, noemen we dat bij Drukwerkdeal.nl. Lachende voorman, lachende medewerkers, lachende klanten. En als dat betekent dat wij zo’n prachtige knaloranje zak over onze hoofden moeten trekken, dan doen we dat. Het leven is al ernstig genoeg, toch?

WebWinkelVakdagen-1024x682

We zijn erg benieuwd hoe jij hierover denkt. Als je nog aanvullende beurs tips of tricks hebt, dan horen wij dit natuurlijk graag!