
#Printhack: jouw goodiebag in een nét wat ander jasje
De beursrace begin september is er altijd eentje om naar uit te kijken. Iedereen staat weer in de startblokken om zijn of haar merk op de kaart te zetten. Maar hoe zorg je ervoor dat je zichtbaarheid verdergaat dan de beursvloer? Verander je bezoekers in mobiele advertenties met jouw goodiebag. In de winkelstraat, op het perron en tot in de supermarkt aan de andere kant van het land. Nederland kan niet meer om jouw merk heen. Wij pakken uit met een #Printhack en drie gouden goodiebagideeën! Gebruik ze als rode draad en ga vooral zelf lekker los met je eigen ontwerp.
Voordat je begint
Om deze goodiebag zit een elastiek. Wil je dat het tasje er zo strak mogelijk uit ziet? Vul je beurstas dan zo vol mogelijk. Wil je iets minder spanning op het tasje? Het elastiek kan je natuurlijk ook gewoon vervangen door een gevlochten touwtje.
Wat heb je nodig?
- Gekleurd koord
- Stickers op rol
- Papieren zakjes met jouw bedrukking
- Kaartjes met jouw ontwerp (boven en onder geperforeerd)
Stap 1: maak het ontwerp
Bedenk een knallend ontwerp voor de zakjes, stickers en labels die perfect past bij het event en jouw merk. Denk ook aan de aankleding van je beursstand. Is die bijvoorbeeld erg neutraal? Geef je tasje dan juist een opvallende kleur.
BONUSTIP: Maak van het geperforeerde kaartje je visitekaartje.
Stap 2: vullen maar!
Vul de zakjes met jouw persoonlijke goodies. Sluit daarna de goodiebag aan de achterkant af met een kleine sticker of een doorzichtig stukje plakband.
Stap 3: monteer het koord en kaartje
Pak het koord en de geperforeerde kaartjes erbij. Knip één stuk touw en haal die door beide gaten. Het koord loopt dan achterlangs. Haal de touwtjes om de goodiebag en knoop ze stevig vast.
Span de kaarten om je zelf ontworpen zakjes en etaleer die supercreatieve goodiebags op een plek waar niemand ze kan missen. Zie je er iemand verlekkerd naar kijken? Pak je kans, ga het gesprek aan en geef daarna die gave eyecatcher mee.
3 Gouden goodiebagideeën
Het internet zit vol met beursinspiratie. Om je een overload aan tasjes te besparen, hebben wij drie stijlen uitgekozen. Kies er eentje en varieer eindeloos!
1. Out of the box
Wie zegt dat een goodiebag ook echt een tasje moet zijn? Druk je logo op een verzenddoos en plak een sticker met jouw logo om deze te verzegelen. Trek het stijltje door naar de binnenkant van de doos. Iedereen houdt van een presentje waar de tijd en moeite voor is genomen. FOTO
2. Klassiek
Strakke huisstijl? Zorg voor een zakelijke look met een strakke vouw bovenin de sluiting van het zakje. Sluit ze bovenin af met twee splitpennen. Het matte van de zak en de kleine twinkeling van de pennetjes maken het helemaal af. FOTO
3. Rustiek
Geef je gasten een homemade gevoel. Gebruik hiervoor een papieren tas, een flyer en een naaimachine. De flyer vouw je doormidden en naai je aan de bovenkant vast. FOTO
Wanneer je klaar bent met de look van je tasje, is het tijd om na te denken over de inhoud. Wat ga je eigenlijk weggeven? Lees meer over de formule voor de perfecte goodiebag en waarom relatiegeschenken goed werken voor je naamsbekendheid. Wij helpen je ook graag verder bij vragen over het plannen van een beurs en hoe je daar opvalt.
Win € 100,- drukwerktegoed met je eigen #Printhack
Wil jij er vandoor gaan met een drukwerktegoed van € 100,-? Werk je eigen #Printhack uit, mail hem naar printhack@drukwerkdeal.nl of zet hem in de comments en maak kans op de prijzenpot! Zit je nog om ideeën verlegen? Doe direct inspiratie op en bekijk alle #Printhacks die bedacht zijn bij Drukwerkdeal.nl.

Is senior copywriter bij Drukwerkdeal.nl
Lees meer van Jeanou Tegelaar